PDA

View Full Version : Improved Toughness

lynx
29.04.2004, 21:16
Denne featen fra Complete Warrior virker litt ubalansert når du sammenligner den med Toughness featen fra PHB.

Improved Toughness gir 1hp ekstra pr.lvl.
Toughness gir 3 hp ekstra.

Jeg synes enten Improved Toughness bør strykes eller kreve flere prerequisites. Nå er prerequisite bare Base Fort save +2.

fubar
30.04.2004, 01:46
Jeg synes ikke det er så ille.

Toughness har ingen prerequisites, og kan velges av alle når som helst. Den gir 3 ekstra hitpoints allerede på 1. level, og ferdig med det.

Improved Toughness har +2 fortitude save som prerequsite, og gir 1 ekstra hitpoint på første level (dersom man har +2 fortitude). Improved Toughness "passerer" først Toughness på 4. level.

Toughness er en feat for lav-level characters. (ikke faen om jeg hadde brukt en feat på toughness annet enn på 1.level?)

Improved Toughness er en mye bedre investering på sikt, og er nok kanskje ment som en erstatning/alternativ til Dragon's Toughness etc i Masters of the Wild...?

Er det forresten noen som har hatt disse featsene særlig ofte?
Hvis ikke ser jeg ikke noe problem i å "let it slide" :)

leon
30.04.2004, 07:56
Improved Toughness er en mye bedre investering på sikt, og er nok kanskje ment som en erstatning/alternativ til Dragon's Toughness etc i Masters of the Wild...?
Det stemmer på en prikk.

Så er det vel slik at Toughness stacker med både Toughness og Improved Toughness, men du kan ikke ta flere Improved Toughness.