PDA

View Full Version : Rollespill 16/5-04 Hva skjer?

mitrow
03.06.2004, 22:55
Det starter med en spennende avslutning fra forrige spilling.
Oppe i taket sitter en liten wizard huket sammen og gjÞr seg klar nÄr partyet kommer spradende oppover gangen. 2 fireballs suser og setter partyet litt ut av spill. Grill-Grill.
Partyet setter opp rekken og gjÞr seg klar til motstand. Plutselig kommer 2 Raptorer til og partyet aner at det kan vÊre en trollmann til en eller annen plass. Magi blir kastet uten at partyet helt kan bestemme seg for hvor det kommer fra.
SÄ dukker en Hill-gigant opp med en mini-fenris Ulv i bÄnd. 8 menneske vakter dukker ogsÄ samtidig opp, og partyet river seg i hÄret. Verken hill-giganten eller ulven ser sÊrlig trivelig ut.
Rhann har lurte seg litt unna og har tryllet seg om til Hill gigant. Han dukker frem og spÞr pÄ en skvikende tynn stemme ñ€hva foregÄr her!ñ€ Ikke akkurat noe Hill gigant aktig over det likevel om utseende er slÄende likt.
SÄ kommer Partyet i gang. Foniel dreper Ulven. Raptorene gÄr ned for tellin. Tord dreper wizard-dama i taket. Fredrik tar den usynlige trollmannen i taket og Durgan dreper Hill Giganten etter Ä ha vist en eksepsjonelt fotarbeid. Gjett om Hill Giganten bommet 7 ganger pÄ Durgan da!?
Noen i partyet sliter og healing skills blir brukt, og healing anmass etterpÄ. Detect Magic viser at det er Slippers og Spiderclimb som Dillion fÄr, en potion og Cats grace som Durgan fÄr.
Partyet legger seg. En god velfortjent natts sÞvn!

Finner sÄ Lab for brewing potions og scribe scrolls.
2 spellbÞker som Rhann tar. Gran fÄr en Potion.

GÄr videre og kommer til et stort krater.
PrÞver Ä Äpne spellbÞkene. 1 bok brenner opp den andre gikk greit.
GÄr rundt i gangene. Finner Hillgiganten sitt soverom. Kiste til Hillgiganten innholder 4150gp. Gran bÊrer 83 pounds.

SÄ finner de rom til vaktene. Bare litt olje og en stygg braclet

(Senere finner partyet et double axe magisk, potion, Mug magisk, Hide armor magisk, 89GP, 3x50GP i gems. Rhan tar dette. Trident.)

Potion og spiderclimb ñ€“ Fredrick
Potion of Cure Medium wounds . 2d8+3 ñ€“ Gran
Mug of water/beer/wine x3/day ñ€“ Durgan
Orc Double Axe +1 ñ€“ Ork
Hide Armor +1 ñ€“ Foniel

Thieves tools masterwork ñ€“ Durgan
12 masterwork crossbowbolts ñ€“ Fredrick
34gp 43 sp

Hammersphere: 4 planes etch hammer armbolt?
Holdes i vÊret, aktiveres, kommandoord. Hammer Spiritual weapon 3d6. Ikke konsentrasjon/once per day.

Kommer til en mÞrk gang. TWANG. 12 heavy crossbowbolts bombaderer Durgan og Foniel. Kablaff!! 2 Firebals og hack & slash. Finner slags orker, plyndere og rÊser videre.

Ut pÄ en ny tur. Finner rom med stoooor gemgryte, PÊrer med vann, Þl, blod etc, men nogo. Damp og skade. Neste rom inneholder seks ñ€spheresñ€ av sÞlv + gems. Mye om og men der Gran blir rabiat og skal ñ€beskytteñ€ kulene. (wis save) Foniel tar kulene og Rhann idenifiserer.

Marsjerer videre og kommer inn i stort rom. Stort alter med glÞdende gems. Gran hopper inn og tramper opp pÄ alteret.

Det liker ikke Moradin, og kommer for Ä banke partyet. Det gÄr ikke som han hadde tenkt og vi partyet lager smÄpukk.

50xp Durgan, Fredrick, Gran 2x50xp Rhann
Totalt XP 2275

mitrow
03.06.2004, 22:57
Var ikke med pÄ det siste pÄ spillingen sÄ jeg er litt usikker pÄ hva som egentlig skjedde. Har gjennfortalt det Karl J noterte til meg.
Det var snakk om at vi var pÄ en annen side av ei klÞft? Stemmer det? :?:

jevel
03.06.2004, 23:18
Jupp. Var en felle en eller annen plass i gangen. Hele partyet minus to stk. ramler nedi, men Rhann bruker Feather Fly, og ingen tar skade.

Ellers sÄ var det i det store og hele slik du har beskrevet det. (Muligens med noen smÄ avvik.)

-KJ

Og hvis jeg ikke husker feil sÄ fikk jeg faktisk tre ganger 50xp. En for Ä utvise svÊrt lite hillgiantete fremferd som hillgiant, en for pingling og en for opptreden under Moradin fighten. Har i allefall skrevet 150xp ekstra pÄ xp lappen min? Hvem gav du til, Erik?

fubar
04.06.2004, 00:16
Noen av orkene vi knerta var Orog's...

mitrow
04.06.2004, 09:45
Skal sjekke hva som er notert igjen pÄ XP Karl J.
MÄ ogsÄ sjekke hvem jeg ga 50 XP. Tror det var Fredrick.

mitrow
04.06.2004, 09:46
Hvor bred hva fella? Var det den som var 30' dyp? Og var det den som vi skulle gÄ tilbake over for Ä komme til Laben?

jevel
04.06.2004, 10:50
Den var dyp, ja, og ja; vi mÄ over den for Ä komme til labben.

Har kikket veldig nÞye pÄ krÄketÊrene mine ang. xp. Det stÄr nok 100 ekstra. Bare den ene nullen som er litt rar pÄ hÄret.

-KJ

bones
04.06.2004, 12:14
den fella vi falt ned i er ikke et problem. Jeg kan gÄ i taket, pÄ veggen eller hvorsomhelst! Vi mÄ over den for Ä komme tilbake ja, men som sagt med spiderslippers er det null problem.

jevel
04.06.2004, 12:24
Jup. I tillegg har vi potion of spiderclimb, jeg har feather fall osv. AltsÄ; Nemo Problemo! :D

-KJ

fubar
04.06.2004, 13:43
den er 30' bred ogsÄ...