PDA

View Full Version : Ny person til Erik

mitrow
11.11.2004, 14:48
Har fÄtt kastet stats og har sett litt pÄ forskjellige personer, typer og komboer. Er det noen som har tips sÄ er jo det bra. FÞlgende ting har jeg sett pÄ selv:
1) Battle Sorcere 9lvl
2) Paladin 1 lvl, Cleric 1 lvl, Paragon Human 3 lvl, Shadow of am 4 lvl
3) fighter 1 lvl, Paragon Human 3 lvl, Shadow og Amm 5 lvl
4) Fighter 1 lvl, Cleric 1 lvl, Paragon Human 3 lvl, Shadow of amm 4 lvl
5) Cleric 1 lvl, thief 1 lvl, Paragon Human 3 lvl, Shadow of amm 4 lvl
6) Rouge 4 lvl, Shadow of amm 5 lvl

Andre?

Stats opprinnelig 17, 16, 14, 13, 11, 11

mitrow
11.11.2004, 14:55
den houserulen som Anders og Thomas snakket om angÄende sorucherer, hvor er den lagt til i houserules?

fubar
11.11.2004, 15:53
Hva med en arcane archer?

Prestige class som du finner i pdf-utgaven av 3.5ed player's handbook...

Requirements:

race: elf/half-elf
base attack: +6
feats: point blank shot, precise shot, weapon focus (bow)
spells: able to cast 1st level arcane spells

Den er kuul !

Hvis du skal lage bueskytter, sÄ er jo Order of the Bow Initiate en knug prestige class... (Complete Warrior) Kan jo kombinere med noen sorcerer-levels da ogsÄ?

Hva med en fighter/kensai (complete warrior) med spiked chain som signature weapon? Eller monk/kensai med knyttnevene som signature weapon? ooooo knug ;)

mitrow
11.11.2004, 16:19
Ja sett pÄ Kensia og den er kul. Har ogsÄ sett litt pÄ det med Spiked chain som du snakket om sist. Er litt usikker pÄ den , er den ikke et two handed weapon? Eks hvis jeg bruker den til trip att, vil jeg da fÄ bruke den samme en gang til, eller kan jeg benytte et annet vÄpen som sneak att osv?

Hvis jeg lager en bueskytter sÄ vil jo han stÄ i bakgrunnen hovedsaklig. Kjipt Ä skyte bue i front med masse AoPs osv :)
Hva tror du BjÞrnar?

fubar
11.11.2004, 16:40
Kira vil gjerne ha selskap framme i nÊrkamp... men vi skal nok klare oss om du stÄr i bakgrunnen ogsÄ. Kira, Radin, Anders + summoned fra Øyvind/Anders er jo framme og slÄss.

Spiked Chain er helt konge... du trenger ikke noe annet vÄpen for Ä slÄ neste angrep etter du har tatt en trip pÄ en motstander.

Spiked chain:

-2d4 damage (piercing)
-10' reach PLUSS at du kan angripe pÄ 5' ogsÄ
-kan slippes dersom du mislykkes med et trip attempt og motstanderen lykkes med en "mot-trip"
+2 pÄ disarm
weapon finesse gjelder pÄ spiked chain (!)

fubar
11.11.2004, 16:58
Man finner ikke magiske spiked chains overalt, sÄ Ä ende opp som Kensai passer perfekt! Husk: man trenger ikke Ä lage kun +1, +2 ,+3 etc etterhvert som man gÄr opp Kensai levels... man kan lage f eks. spiked chain +1, tripping (pluss pÄ trip attempts) istedet for spiked chain +2 etc.

MEN... fÞrst tar du tre levels som exotic weapon master (complete warrior)

Et triks pr level, feks
1 - Trip Attack (+2 pÄ trip attempts)
2 - Exotic Reach (AoO selv nÄr motstandere har soft cover etc)
3 - Flurry of strikes (ett ekstra angrep i runden, men -2 to hit pÄ alle angrep i den runden)

sÄ er det bare Ä peise i vei som Kensai ;)

Husk bra dex og combat reflexes for masse AoO pr runde!

Ellers er det jo masse kongefeats for de som spesialiserer seg pÄ ett vÄpen...! f eks weapon specialization, improved critical, power critical etc etc

lynx
11.11.2004, 18:30
Ser at du har tenkt litt pÄ sorcerer/rogue comboer. Da vil jeg anbefale denne:
Rouge 3/ sorcerer 5/ arcane trickster x lvls Denne prestige classen gir en perfekt kombinasjon av sorcerer og rogue egenskaper.
Husk at det er mulig Ä ta sneak attack med alle spells som har to hit roll, pÄ lik linje med ranged weapons innenfor 30 ft.

mitrow
11.11.2004, 22:45
Arcane trickster hvor finner jeg den da?

skli
12.11.2004, 08:27
Du finner den i Players Handbook (pdf-versjonen).

leon
12.11.2004, 13:33
Hvis du ikke helt vet hva du skal lage, Erik, sÄ er tipset fra DM: Lag en person som kan stÄ fram i fight

Pr nuh har vi i grunn bare Kira og Radin som kan stÄ i front og tÄle en stÞyt, sÄ vi trenger sÄrt en til. En vÊrsting-fighter med spiked chain var et veldig bra tips. Ta i tillegg 3 levels som exotic weapon master sÄ har du en schlÀger ;)

mitrow
12.11.2004, 14:25
joda har tenkt at han skal tÄle litt ja :)
Men hva er egentlig det? Hvor gÄr HP grensa for hva en tÄler, om det er mye eller lite.
Eks Kj har jo over 60HP som er wizard. Er det mye eller lite?
Vil det si at over 70 er mye, eller er det over 80?
Som jeg hadde sett pÄ sorceren sÄ hadde den ca 76HP om jeg regner snitt, er det gÄtt nok? (Snitt for en fighter vil vÊre 86HP)

Hvordan er det med AC? Den personen jeg lager vil uansett ha mindre AC enn de andre pÄ grunn av mindre magiske ting osv.
Det jeg tror er at vi uansett ikke kommer til Ä fÄ en 9 lvl som redder hele partyet :) men en stÞtte vil han nok vÊre :)

leon
12.11.2004, 15:30
Okay. Stryk "tÄle" og erstatt med "en person som kan storme fram i fight" ;)

fubar
12.11.2004, 15:41
Kira har som sagt vurdert Ä velge spells som kan hjelpe andre fightere...!

Hvis du lager en som skal fram og slÄss, sÄ kan hun f eks kaste displacement (50 % miss chance) pÄ deg i fÞrste runde! Hvis hun velger den, sÄ kan hun kaste den opptil 4 ganger pr dag.

Kira skal velge Ún 1.lvl, Ún 2.lvl og Ún 3.lvl spell til neste fredag.

2. lvl blir scorching ray som planlagt, men 1. og 3. level er mer Äpent.
Kom gjerne med forslag? Displacement har jeg vurdert som sagt...

Hadde det vÊrt lurt om Kira lÊrte seg identify? Har forÞvrig tenkt pÄ ray of enfeeblement som 1. lvl spell

skli
12.11.2004, 15:53
Tror ikke du trenger Identify. Vi er allerede 2 stk som har den + en wand.

Hjelpe andre fightere er nok ett bedre tips ;)

fubar
12.11.2004, 16:31
oki !

fubar
12.11.2004, 16:37
Men en annen ting jeg har tenkt pÄ er:

Det er begrenset hvor mange spells man rekker Ä kaste i fight (ihvertfall hvis man som i Kira sitt tilfelle har som hovedoppgave Ä slÄ med sverd)...

Derfor har jeg vurdert en del spells som kunne vÊrt nyttige utenfor combat... f eks knock etc

Hva tror dere?

lynx
12.11.2004, 18:40
Hvis du skal lage deg en fighter sÄ vurder denne:

Samurai 5/Kensai 4

eller

Samurai 8/Kenasi 1

MÄ jo vÊre en perfekt Erik-combo. Magisk Katana og kiai-smite! :happy2:

fubar
12.11.2004, 18:47
Samurai/Kensai m/Katana osv hÞres jo unektelig kuult ut :)