View Full Version : Contingent Spells
PÄ side 77 og 139 i Complete Arcane stÄr det om en ny type "magical items" som kalles Contingent Spells. Contingent spells er semi-permanente spells som kastes pÄ en person og som utlÞses under en gitt omstendighet. For Ä kunne kaste en contingent spell pÄ noen, sÄ kreves featen Craft Contingent Spell (prereq. caster level 11).
A contingent spell is a single-use, one-spell magical effect instilled within a specific willing creature. It doesn't take up space on the body or have a physical form, and it remains inactive until triggered (similar to the effect of a contingency spell). Once triggered, a contingent spell takes immediate effect upon the bearer (or is centered in the bearer's square if the spell affects an area. ...
Triggers for contingent spells are usually events that happen to the bearer of the spell, and can include death, contracting disease, exposure to breath weapon, falling etc. etc. ...
The market price for a contingent spell is spell lvl x caster lvl x 100 gp. ...
If the bearer of a contingent spell is the target of dispel magic, the contingent spell might be permanently dispelled. ...
At any one time, a creature can bear a number of contingent spells equal to its Hit Dice. ...
Crafting a contingent spell takes one day for each 1000 gp its base price. (spell level x caster level x 100 gp) You must spend 1/25 of this base price in XP and use up raw materials costing one-half the base price.
Hva tror dere om dette? Er det noe vi vil ta i bruk?
I sÄ fall finnes det utallige muligheter...! Men vi mÄ jo ha tid og penger, sÄ det er ikke sikkert det passer perfekt der vi er nÄ...?
Hvis vi skal bruke det mÄ det i allefall innskrenkes en del. Hvis ikke sÄ er det jo "bare" Ä ta en mÄneds pause og dynge pÄ med "i tilfelle rottefelle-spells" pÄ alle mann.
Hallo? 14 spells som kan trigges av diverse skumle ting, og da av typen heal, teleport, resilient sphere, cocoon, energy buffer etc. Tikka!
Tror vi mÄ ned i antall mulige spells per mottaker og legge pÄ litt pÄ lvl pÄ spells. Dermed blir det mer balansert mot andre metamagic feats.
Men seriÞst; playtester ikke wizards noe av det de gir ut for tiden? Det vi ser her er jo en tilnÊrming mot Epic? Lage personene sÄ kraftige som mulig og med mulighet for unngÄ den visse dÞd.
-KJ (Antimunchkinmodus dlx.)
-Ja til Players!
NÄ mÄ vi vel ikke vÊre sÄ negative til nye ting ;)
Jeg tror kanskje at det ikke blir aktuelt for Cers Ä kaste 14 spells pÄ alle mann, det vil koste litt (for mye) XP.
Jeg fikk en SMS i natt hvor Contigent Spell ble foreslÄtt for Cers, og jeg har vÊrt inne pÄ tanken pÄ denne featen. Slik det er nÄ, vet jeg ikke om vi har mulighet til Ä benytte denne.
Jeg mener vaffal at vi lar featen vÊre som den er, sÄ er det opp til hver enkelt om de vil bruke masse XP pÄ dette. Det er vel det samme med Craft >whatever< featsa ogsÄ. Kan vel snekre magiske ting til du blir grÞnn, har du tid/penger/XP nok ;)
Ja, men en heal spell vil jo fort koste litt penger da...
Spell level (6) x caster level (11) x 100 gp = 6600 gp
Det vil si at en heal spell vil ta en uke (!) Ă„ lage, koste 3300 gp i raw materials + 264 XP cost.
Men en lett mÄte Ä balansere det pÄ er jo selvfÞlgelig Ä begrense antall spells som det er mulig Ä ha pÄ.... (begrense det til Ún for den saks skyld...)
Jeg fikk en SMS i natt hvor Contigent Spell ble foreslÄtt for Cers, og jeg har vÊrt inne pÄ tanken pÄ denne featen.
Hvem FAEN er det som plager folk med SMS midt pÄ natta da??? :tongue5:
Hvem FAEN er det som plager folk med SMS midt pÄ natta da??? :tongue5:
Ett sÞk pÄ Gulesider gir fÞlgende:
http://www.gulesider.no/gsi/numberSearch.do?drill=&spraak=1&tel=98649346
Ett sÞk pÄ Gulesider gir fÞlgende:
http://www.gulesider.no/gsi/numberSearch.do?drill=&spraak=1&tel=98649346
PĂžh ! Gule sider er for pingler !! De ordentlige numrene finner man pĂ„ de BLODRĂÂDE sidene !!
Jeg har regnet litt pÄ det, og det er ganske dyrt, og det vil koste en del XP. Jeg tror det er lurere Ä ta feats som Craft Wondrous Item eller lignende for Ä fÄ en permanent magisk ting ;) Det tar ogsÄ 1 dag pr 1000gp, og 1/25 i XP.
Eksempelvis kan det vÊre greit Ä noen triks hvis man faller i combat. Med en Contingent heal vil man komme raskt opp igjen. 1 gang. Med f.eks. en periapt of wound closure sÄ blir man automatisk stable, man dobler normal healing rate, man healer sÄr som vanligvis ikke kan heales, og man blÞr ikke. Dvs ikke sÄ bra som en heal, men denne har man konstant pÄ. Permanent.
Contingent heal koster:
6th lvl spell x 11th lvl caster x 100gp = 6600 gp
Periapt of wound closure koster:
15000 gp (prereqs er heal og CL 10th)
Hvis man fÞrst skal brenne av xp, sÄ synes jeg man bÞr fÄ igjen noe permanent :)
Hmm. Da jeg startet Ä skrive denne posten, sÄ hadde ingen andre svart :D Ble litt travelt, sÄ jeg har skrevet en setning nÄ og en setning da. Det ble kanskje litt gjentakelse av det dere allerede har skrevet ;)
PĂžh ! Gule sider er for pingler !! De ordentlige numrene finner man pĂ„ de BLODRĂÂDE sidene !!http://www.norid.no/domenenavnbaser/whois/index.php3?charset=UTF-8&query=r%C3%B8desider.no
;)
Hvis man fÞrst skal brenne av xp, sÄ synes jeg man bÞr fÄ igjen noe permanent :)
godt poeng! men ikke et dumt triks Ä ha hvis man fokuserer pÄ spells pÄ lavere level...
Eksempel pÄ lav-level spells som er greie Ä ha contingent:
Cure Spells
Water Breathing
Protection from arrows
Resist Energy etc
Invisibility
Remove Fear
Remove Paralysis
Gaseous Form
Neutralize Poison
Delay Poison
Remove Blindness etc
Remove Disease
Feather Fall (i tilfelle man er bevisstlÞs nÄr man faller)
Og hvis man har god rÄd etc: True Ressurrection + Word of Recall ;)
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.