View Full Version : Race Classes
I dag kom jeg plutselig på at vi en gang hadde "prestige classes" som gikk på raser. Dverger kunne for eksempel gå opp noen levler som dverg innimellom alt annet, og dette skilte dem fra de andre rasene ganske bra så vidt jeg husker. En 10th level dverg fighter og en 10th level human fighter er ikke så veldig forskjellige. Sammenligner man en dverg som er 6th lvl fighter / 4th level dwarf med den samme human fighteren, så er de litt mer forskjellige fra hverandre. Ikke det at det absolutt skal være en forskjell, men det kan være litt morsommere å rollespille forskjellene :-)
Noen som husker hvilken bok dette kom ut i?
Kom på det selv: Unearthed Arcana. Klassene kalles paragon classes. For å fortsette dverge-eksemplet mitt:
Dwarven Paragon
Level BAB Fort Ref Will Special
1st +1 +2 +0 +0 Craft expertise,
improved stonecunning
2nd +2 +3 +0 +0 Improved darkvision
(+30'), save bonus
3rd +3 +3 +1 +1 Ability boost (CON+2)
Disse tar vi med igjen med umiddelbar virkning! :) Jeg skal se om jeg får postet det vesentligste i Admin-forumet.
husker ikke helt hvordan disse Paragon klassene var, men er det noe klasse for Human? (erh mente Kobold) eller.....
Ja, jeg hadde en person med levels som human paragon. Tror det gikk på ekstra feats, skillpoints og class skills
Hva med downloads i admin-forumet? er de nede for evig og alltid?
Hva med downloads i admin-forumet? er de nede for evig og alltid?
Hmm. Der sier du noe. Jeg skulle vel fikse det en gang for lenge siden, men det har jeg glemt av :oops:
Skal kaste et par spells og se om det hjelper jeg ;-)
kan man når som helst ta lvls i paragon classes, eller må man fullføre prestige class?
kan man når som helst ta lvls i paragon classes, eller må man fullføre prestige class?
Jeg mener man kan ta paragon classes når som helst. Både innmellom prestige classes og før man blir 5th level. Dessuten synes jeg at de kan deles opp som man vil, slik at man ikke trenger å ta alle 3 levlene på en gang. Et viktig poeng er også at levels i en paragon class ikke gir XP penalties (akkurat som prestige classes).
Yes - endelig en sjanse til å få boosted skills som fightere ikke kan. Og +2 på stats frister veldig . . . 22 i dex
vBulletin® v3.7.2, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.