PDA

View Full Version : Powers

fubar
04.06.2008, 00:49
Jeg klarer ikke Ä finne ut hvor ofte man kan bruke Utility Powers? At will/encounter/daily?

mitrow
04.06.2008, 01:01
Er det ikke sÄ ofte som du kan, men du har bare det antallfeat som stÄr beskrevet pÄ hver lvl?
Eks 2lvl sÄ fÄr du 1 stk, og den kan benyttes nÄr det er de riktige conditions som det stÄr beskrevet pÄ featen.
Kan hende jeg tar feil.

leon
04.06.2008, 10:44
Jeg klarer ikke Ä finne ut hvor ofte man kan bruke Utility Powers? At will/encounter/daily?
Dette stÄr pÄ hver enkelt utility power. Noen er daily, noen er encounter og noen er at will.

Hilsen 4th-edition orakelet :-P

mitrow
07.06.2008, 00:25
Kan en bruke flere Powers i ett og samme angrep?
Finner ikke noen plass hvor det stÄr at en mÄ bare benytte en power av gangen.

Om en kan benytte flere powers om gangen, blir skade fra hver power lagt sammen, den som har kraftigst skade eller i en eller annen kombinasjon?

leon
07.06.2008, 03:14
Kan en bruke flere Powers i ett og samme angrep?
Finner ikke noen plass hvor det stÄr at en mÄ bare benytte en power av gangen.

Om en kan benytte flere powers om gangen, blir skade fra hver power lagt sammen, den som har kraftigst skade eller i en eller annen kombinasjon?
Da mÄ det i sÄ fall vÊre free actions. Alle powers har en action, og de aller fleste er standard actions. Noen er move actions, noen fÄ er minor actions, og noen veldig fÄ er free actions.

PÄ fÞrste level tror jeg neppe du har flere free action powers ;-)

fubar
07.06.2008, 09:06
Uansett sÄ bruker man vel ikke powers samtidig medmindre det stÄr spesifisert?

I lÞpet av en turn kan du jo fyre av flere powers sÄ lenge det passer inne rammen av antall actions og hvor omfattende actions det er (standard, minor, move etc)

Free actions kommer fÞr, mellom eller etter de andre actions du gjÞr - slik tolker jeg det ihvertfall.